Giant Grandtour-E+ 2

2,499.00

Add to compare
7.4
Expert ScoreRead review
  • MAX-Bereik: 150 km
  • MIN-Bereik: 100 km
  • Prijs/Bereik: €17 per km
  • Snelheid: 25 km/h
Category:

Er zijn veel verschillende fietsen op deze wereld en soms kan het moeilijk zijn om echt concreet vast te stellen welke fietsen goed zijn. De Grandtour-E+ 2 is een fiets die zeker weten als goed kan worden bestempelt. Met een strak design en specificaties waar je geen nee tegen zou zeggen, die vooral goed zijn als het gaat om vermogen en actieradius. Het is een stadfiets grotendeels bedoelt voor woon-werkverkeer maar er is ook potentie om het te gebruiken buiten de stad – vooral vanwege de krachtige motor en de hoge actieradius van de fiets. Als het gaat om kleur zijn er drie verschillende opties. Jammer genoeg zijn dit drie verschillende tinten van donker blauw, dus er is eigenlijk weinig verschil tussen de kleuren. Als je niet houdt van donkere fietsen, is dit waarschijnlijk niet de fiets voor jou. Comfortabel kunnen we de fiets wel noemen. Dit komt vooral door vering, iets wat helpt met het absorberen van schokken. Deze fiets heeft vering bij de zadel maar ook bij de voorvork. Verlichting is ook niet iets waar je zorgen over hoeft te hebben – het werkt goed, en het is makkelijk aan te zetten via de display.

Alle e-bikes hebben versnellingen, en veel versnellingen bieden veel veelzijdigheid. Gemiddeld hebben fietsen rond de 8 of 7 versnellingen. Dit verschilt ook per naaf. De Grandtour is een fiets met een gemiddeld aantal van 7 versnellingen met een 7 Shimano Nexus naaf die standaard met de fiets wordt geleverd. 7 is gemiddeld, maar bied nog steeds veel veelzijdigheid. Instellen van de versnellingen doe je op het displayscherm. Ook al is de fiets een stadfiets, de grote hoeveelheid versnellingen zal je hulp bieden buiten de stad – vooral met heuvels of andere plekken waar je steil omhoog moet fietsen. Belangrijk om te controleren bij fietsen is of de kettingkast gesloten is. Een gesloten kettingkast heeft minder onderhoud nodig dan een halfopen of open kettingkast, wat het dus efficiënter maakt. In totaal weegt de Grandtour 25 kg, inclusief de accu. Dit is een gemiddeld gewicht.

Zoals ik al eerder heb gezegd in dit review is vering belangrijk voor het absorberen van schokken. Bij deze fiets zijn beide het zadel en de voorvork geveerd. Hydraulische velgremmen zijn wat je gebruikt bij deze fiets om te remmen, en ze geven genoeg remkracht om te helpen met gevaar te vermijden. De zadelpen en voorvork zijn makkelijk verstelbaar met gereedschap.

Verdere informatie over de accu

Er zijn verschillende varianten van batterijen. Tegenwoordig zijn Lithium-ion batterijen de meest gebruikte, met goede reden ook. Ze hebben een hogere accucapaciteit per kg dan andere accu’s, en hebben een lage zelfontlading en gaan ook vaak veel langer mee. De Grandtour heeft een Lithium-ion accu met een hoge accucapaciteit van 300 Wh.

Wie de accu zoekt hoeft niet ver te zoeken, die zit namelijk onder bagagedrager en is makkelijk los te maken en je kan hem dan naar binnen meenemen om hem op te laden. Dit is niet alleen makkelijker, maar ook efficiënter – een accu werkt beter op kamertemperatuur. Hij laad dan sneller op en gaat langer mee.

Verdere algemene informatie

Als het gaat om de motor, kan je zeker niet zeggen dat de Grandtour een slechte heeft. De middenmotor, een Giant SyncDriveLife motor heeft een koppelkracht van 60 Nm. Koppelkracht heeft te maken met wat je kan verwachten van de fiets qua trekkracht. Hoe meer Nm, hoe beter de e-bike optrekt en des te beter hij heuvels beklimt. De sterkste motors hebben 80 Nm, terwijl de zwakkere koppels rond de 10/20 Nm liggen. Voorwielmotors gaan tot 50 Nm. Deze motor is dus zeker weten sterk – hij zal je veel ondersteuning geven!

Een accu is niet een wonderbaarlijk apparaat dat altijd vol is opgeladen. De accu gaat uiteindelijk op, en dit betekent dat je dan geen ondersteuning meer hebt. Hoe lang je de ondersteuning behoud heet de actieradius, wat berekent wordt in kilometers. Op de laagste trapondersteuning zou de Grandtour een actieradius van 150 km kunnen bereiken. De gemiddelde actieradius voor de Grandtour ligt op ongeveer 100 km. Deze actieradius word beïnvloed door verschillende factoren, dus het is nooit 100% accuraat.

Het LCD display scherm is makkelijk bedienbaar en veilig en geeft alle relevante en belangrijke informatie over uw fiets weer. Het is gepositioneerd naast uw handvat en met het display scherm kan je kiezen tussen 5 ondersteuningsstanden. Deze ondersteuningstanden hebben effect op de actieradius en de hoeveelheid steun die je krijgt tijdens het fietsen. Een lage ondersteuning leidt tot verdere actieradius maar je krijgt minder steun tijdens het fietsen. Een hogere trapondersteuning leidt tot minder actieradius maar meer steun tijdens het fietsen.

7.4
Kracht
7.5
Bereik
8.4
Comfort
6.5
Design
6.5
+ Positives:
  • Scoort hoog in onze test
  • Hydraulische velgremmen
  • Krachtige motor
- Negatives:
  • Prijsklasse is hoog
  • Geen walkassist

Specification: Giant Grandtour-E+ 2

Merk

Giant

Motortechniek

Giant SyncDrive Life

Motorpositie

Midden

Type naaf

7 Shimano Nexus

Versnellingen

7

Trapondersteuning

5

Kracht (Nm)

60

Maximale snelheid

25 km/u

Accucapaciteit

300

Gewicht

25 kg

Kettingkast

Gesloten

Voorvering

Geveerd

Zadelvering

Geveerd

Remsysteem

Hydraulische velgremmen

Prijs per bereik

€ 17 per km

Type accu

Lithium-ion

Maximale bereik (km)

150

Gemiddelde bereik (km)

100

User Reviews

0.0 out of 5
0
0
0
0
0
Write a review

There are no reviews yet.

Be the first to review “Giant Grandtour-E+ 2”

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Beste Elektrische fiets 2019 - Vergelijk beste koop & geteste E-bikes
Logo
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0