Victesse Strada

€2.149,00

Best deal at: internet-bikes.cominternet-bikes.com
Naar de laagste prijs

Het merk Victesse bestaat pas écht sinds 2016. Het doel van Victesse is om mensen jong en oud op een stijlvolle en betaalbare fiets te krijgen. De meest populaire modellen zijn de Victesse Magnum en de Victesse Strada. Omdat het merk nog niet zo lang bestaat, is het een grote prestatie dat één van hun modellen de derde plaats van beste elektrische fietsen met een middenmotor heeft veroverd. Dit is de Victesse Strada N7 HM 2018 en in deze review voor- en nadelen en daarnaast ook de eigenschappen van de fiets bespreken. Het doel is om ervoor te zorgen dat jij aan het einde van de review een goed beeld hebt van de fiets en dichter bij jouw keuze komt voor de beste elektrische fiets.

In het kort

De Victesse Strada is een super sterke fiets en daarom erg geschikt voor zwaargewichten (120 kg+). De fiets is erg simpel en makkelijk te bedienen zonder veel gedoe, daarom zou ik deze fiets zeker aan de senioren onder ons aanraden. Hobbelwegen kan de fiets ook goed aan door de stabiliteit. De Victesse beschikt over verschillende comfortabele eigenschappen zoals een 7 versnellingen systeem, een comfortabel zadel en handvaten met goede grip. De prijs- kwaliteitverhouding is erg goed, omdat elektrische fietsen met middenmotoren meestal erg duur zijn en bij de Victesse valt dat echt mee. De fiets wordt door Victesse beschreven als een ‘complete allrounder’. Dit betekent dat de bike geschikt is voor multifunctioneel gebruik. Hij is namelijk ontworpen voor tochtjes over het platteland en heuvels. Dit is vaak het geval bij elektrische fietsen met een middenmotor. Verder heeft de Victesse niet veel extra/speciale eigenschappen. In het volgende deel van deze review gaan we verder in op de accu en de motor; dit zijn de belangrijkste onderdelen van een elektrische fiets…

De motor

De Victesse is de goedkoopste fiets, in dit lijstje, met een middenmotor (met 5 ondersteuningsstanden). Dit komt doordat het design simpel en sterk is gehouden waardoor de fiets goedkoper is dan normaal, maar zeker niet minder van kwaliteit. De Vitesse heeft een Bafang motor. De middenmotoren van Bafang kunnen een vermogen van 80 Nm generen; dit is 50 Nm meer dan wanneer de motor in het wiel gevestigd zou zijn. Daarom is het met een middenmotor makkelijker om heuvels op te fietsen. Een middenmotor wordt gezien als de beste keuze, omdat de trapondersteuning het natuurlijkst is. Daarnaast zit het zwaartepunt in het midden waardoor er meer stabiliteit is tijdens het fietsen en de fiets makkelijk opgetild kan worden. Het nadeel aan een middenmotor is dat er meer onderhoud nodig is door de hogere kans op slijtage. Daarnaast kan de motor soms luidruchtig zijn bij het trappen op de hoogste versnelling (met luidruchtig wordt een lichte ruis bedoeld).

De accu

Naast de motor is de accu van een elektrische fiets een van de belangrijkste onderdelen. De accu zorgt er namelijk voor dat jouw fiets geen normale, maar een elektrische fiets heeft. De Victesse heeft een Lithiumion accu. Tegenwoordig hebben de meeste e-bikes zo’n accu. Het is altijd slim om, bij het beoordelen en uiteindelijk kopen van e-bikes, ook te kijken naar de actieradius. Dit is namelijk de afstand die de e-bike kan afleggen, voordat de accu of batterij weer opgeladen moet worden. Bij de Victesse is dit ongeveer 100 km. Natuurlijk gaat het bij een hogere stand sneller en bij een lagere stand minder snel. Jij zult zelf moeten bepalen de radius bij jouw stijl van fietsen past. Wat ik wel kan zeggen over de bike is dat hij nog steeds prettig fiets wanneer de accu leeg is. Sommige elektrische fietsen trappen dan zwaarder, maar dat is bij de Victesse niet het geval. Dit is fijn om te weten, omdat de accu zo leeg gezogen wordt als de motor op de hoogste standen (4 & 5) werkt.

Winnaar Nationale E-bike Test 2018

Zoals al eerder genoemd is de Victesse Strada de prijswinnaar van de 3e plaats van elektrische fietsen met een middenmotor. Dit was tijdens de nationale e-bike test 2018. De fiets is getest op prestatie, comfort, design en display. Het gemiddelde cijfer dat die fiets kreeg, is een 7,8 en de score is een 4/5. Volgens de testrijders schakelen de versnellingen van de fiets goed en voelt de ondersteuning van de motor natuurlijk aan. De fiets wordt door de meeste testrijders beschreven als ‘een oké fiets met een fijne display en een leuk design. Gemiddeld beoordelen zij de fiets als ‘goed, maar niet geweldig’.

7.2 Total Score

Kracht
7.5
Bereik
8.7
Comfort
6.5
Design
6.0
PROS
  • Trapondersteuning is heel natuurlijk.
  • Lage prijs per km.
  • Krachtige 80 Nm motor.
CONS
  • Grotere kans op slijtage.
  • Motor soms lichtelijk hoorbaar.
  • Prijs.
Add your review  |  Read reviews and comments

Stel je vragen!

Leave a reply

Your total score

Beste Elektrische fiets 2020 - Vergelijk beste koop & geteste E-bikes
Logo
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0